Praca na słuchawce – przydatna praca, szczególnie jeśli zaczynamy karierę zawodową

Posted on 02/02/2018 1:32pm

Typowym wyposażeniem centrów infolinii są rzecz jasna rozmaitego rodzaju telefoniczne centrale ip-pbx

telefon - fotografia
Author: Thomas Quine
Source: http://www.flickr.com
Aktualnie jednym z bardziej popularnych obszarów zatrudnienia pracowników – i to w najróżniejszym wieku, czy z różnym doświadczeniem – są oczywiście infolinie. Najwięcej tego rodzaju centrów pojawia się na obszarach, gdzie występują relatywnie niskie płace dla pracowników, bowiem nie ulega wątpliwości, że stawka godzinowa pracy na tak zwanej „słuchawce” nie jest wysoka, nawet, jeżeli w praktyce mowa o kontaktach wychodzących, a więc związanych w dużej mierze ze sprzedażą produktów i usług.

Najważniejszym wyposażeniem tego typu centrów są rzecz jasna rozmaitego rodzaju telefoniczne centrale ip-pbx, jakie w ogóle umożliwiają realizowanie tego typu pracy, pozwalając na ciągły kontakt z klientem. Wspomniana centrala telefoniczna voip jest przygotowana w taki sposób, aby pracownik mógł w każdej chwili przeprowadzić bez problemu rozmowę ze słuchaczem: podgłośnić rozmowę, wyciszyć się, czy przełączyć klienta do innego działu. Centrala telefoniczna jest więc najważniejszym narzędziem pracy jeśli o to chodzi, dlatego istotne jest, by działała sprawnie i nie szwankowała, bez względu na to gdzie mamy zamiar się dodzwonić.

Podstawą w tego typu pracy są jednak rzecz jasna zwłaszcza ludzie, którzy lubią pracę z pośrednią obsługą klienta wykorzystując telefon. Tego typu praca ma dużo zalet, szczególnie, jeżeli ktoś nie preferuje bezpośredniej obsługi, gdzie trzeba z klientem prowadzić rozmowę twarzą w twarz i łatwiej w takim wypadku o zdradzenie swoich emocji. Prowadząc rozmowę z udziałem telefonu możemy skoncentrować się na samym przekazie, na tym jak zaoferować poszczególne produkty, czy usługi, aby rzeczywiście zachęcić rozmówcę po drugiej stronie słuchawki. Jest to nierzadko prawdziwa sztuka, szczególnie, kiedy w zanadrzu mamy do zaoferowania w praktyce niewiele.

Praca tego typu to przydatne rozwiązanie na początek naszej kariery zawodowej. Uczy bowiem kontaktowania się z klientem, opanowywania najróżniejszych emocji, które nie powinny mieć miejsca w trakcie takich relacji, uczy sztuki sprzedaży i prezentowania najróżniejszych ofert. Zdobyte doświadczenie przyda nam się w innych pracach, które w przyszłości zechcemy podjąć, dlatego warto rozważyć zatrudnienie w takiej firmie (czytaj dalej).