Jakimi sposobami można zwiększyć poziom sprzedaży w różnych sklepach, czym się cechuje shopper marketing.

Posted on 18/09/2017 7:17am

Właściciele różnych sklepów dużo robią, żeby jak najbardziej powiększyć sprzedaż w swoich punktach. Obecnie nie wystarczy już mieć pełne produktów półki, jeszcze należy skusić konsumentów do tego, aby zechcieli sięgnąć po produkty się tam znajdujące.

Internet - odbitka
Author: Vishay Intertechnology
Source: http://www.flickr.com
A tak naprawdę wszystko rozpoczyna się jeszcze wcześniej, ponieważ już w momencie, kiedy konsument w ogóle zdecyduje się pojawić w danym sklepie. We współczesnym handlu naprawdę mało zostawia się przypadkowi, gdyż będą za tym szły zbyt duże pieniądze, żeby tak robić. Wszystkie elementy wyposażenia, zaczynając od szyldu nad wejściem a kończąc na przymierzalniach, są dobrane precyzyjnie w taki sposób, aby jak najbardziej wykorzystać potencjał danego miejsca. Właściciele sklepów coraz częściej decydują się na zatrudnienie specjalistycznych firm, które się zajmują realizacją projektów placówek handlowych z uwzględnieniem najnowszych trendów i badań naukowych. A naukowcy bez przerwy badają zachowania klientów i w oparciu o nie podsuwają coraz to nowe rozwiązania. Bardzo chętnie stosuje się też nowoczesne technologie, przykładowo podczas projektów wnętrza przed ostateczną realizacją robi się wizualizacje wnętrz 3d, dzięki jakim będzie można zobaczyć, jak wszystko będzie w środku wyglądało.

Internet - odwzorowanie
Author: ITU Pictures
Source: http://www.flickr.com
Jednym z najnowszych trendów, wykorzystywanych bardzo chętnie podczas wykonywania projektów placówek handlowych, jest Shopper marketing. O ile tradycyjne działania w sprzedażowych punktach opierały się głównie na zachęceniu klienta do zakupów jak już się w danym miejscu zjawił, to shoper marketing idzie bardziej w kierunku zrozumienia motywacji i potrzeb, i dzięki odpowiednim technikom wzmocnienie zakupowych doznań.

Odpowiednio podjęte działania potrafią znacznie powiększyć dochody z działalności, a równocześnie znacznie zwiększyć lojalność do danej marki. Bardzo chętnie wykorzystuje się przy tym zaawansowane technologie, a możliwości w tym względzie są naprawdę ogromne. Niezwykle mocno rozwój takich metod badań pojawił się razem z rozwojem popularności internetu.