Jak utworzyć dobrą strategię dla marketingu treści?

Posted on 03/09/2019 7:12pm

Podstawą budowania każdej komunikacji jest trafne wytypowanie celów, jakie stały będą za naszymi działaniami. Zatem przystępując do tworzenia strategii marketingowej musimy odpowiedzieć na pytania - co chcemy osiągnąć za pomocą stworzonej komunikacji, jakie trudności rozwiązać, pod jakim aspektem zmienić bądź wzmacniać wizerunek marki?

Strategie marketingowe - billboard na ulicy miasta
Author: West Midlands Police
Source: http://www.flickr.com
Ważnym elementem budowania każdej strategii marketingowej jest wytypowanie grup odbiorców, do których chcielibyśmy kierować nasze działania. Każda grupa odbiorców ma inne oczekiwania, odmienny język i pewien zestaw symboli. Tworząc strategie marketingowe ważne jest zatem wytypowanie potrzeb komunikacyjnych odbiorców, w taki sposób aby zaprojektowany przekaz był efektywny. Komunikat musi zawierać argumenty ważne dla danej grupy odbiorców, które oznaczają ważne dla nich korzyści.

Nie czekaj — zweryfikuj jakie interesujące informacje ma nasza kolejna strona. Jej temat z pewnością niezwykle Cię zainteresuje.

Ponadto, wykorzystując filmy promocyjne możemy trafiać do grup bezpośrednich - klientów, jak i grup pośrednich, które mają spory wpływ na decyzje zakupowe czy postrzeganie marki - ekspertów, ambasadorów marek, blogerów.

Jeśli mamy już określone grupy docelowe wówczas możemy przystąpić do formowania treści strategii marketingowej. Na tym etapie musimy zdecydować jaki ma być dokładnie charakter działań - decydujemy czy ma to być edukacja, informacja, budowanie wizerunku, albo może kreowanie emocjonalnych skojarzeń.

Kolejny krok to określenie najważniejszych obszarów komunikacji, czyli określamy kluczowe wiadomości, do których dopasowujemy wlaściwie obszar dialogu. "Key messages", czyli właśnie te kluczowe wiadomości powinny motywować odbiorcę reklamy do określonych działań bądź zmiany sposobu myślenia w w obszarze ważnym dla naszej firmy.

Jeżeli ciekawi Cię prezentowany artykuł, odszukaj witrynę, która opisuje analogiczne wątki, też będą z pewnością interesujące.

W tym etapie istotną rolę ma dobór odpowiedniego języka wspomnianych symboli. By odpowiednio dopasować treść ważne jest również rozpoznanie wartości, którymi kieruje się dana grupa docelowa. Z tego obszaru tworzy się zestaw argumentów, które pomogą zrealizować cele reklamy.