Jak dobrze prowadzić sklep wysyłkowy?

Posted on 17/10/2018 7:15am

Chcesz założyć własną działalność gospodarczą zajmującą się sprzedażą towarów? W dzisiejszych czasach, coraz więcej osób zamiast otwierać wielkie magazyny stacjonarne, woli sklepy internetowe ze sprzedażą pośrednią. Jest to opcja o tyle ciekawa, że unikamy płacenia wielkich kwot za dzierżawę lokalu, który w dodatku musielibyśmy znaleźć w korzystnej lokalizacji. Można również założyć niewielki punkt, w którym klienci będą mogli we własnej osobie odbierać towary, ale zyski generować będziemy głównie z aukcji internetowych.

Magazyn
Author: Litage Publishing
Source: http://www.flickr.com
Podstawową rzeczą, o której powinniśmy pamiętać, jest odpowiedni system magazynowy. Najlepiej by było mieć własne lokum, może być to mieszkanie prywatne, i tam trzymać artykuły. Lecz jeśli nie mamy zbyt dużo przestrzeni, musimy wydzierżawić magazyn. Niestety, żeby wszystko |zgadzało nam się w dokumentach, trzeba ten szczegół odnotować u fiskusa i zawrzeć legalną umowę z dzierżawcą. Teraz pozostanie nam tylko stworzyć perfekcyjny system magazynowy, żebyśmy nie mieli najmniejszych kłopotów ze znalezieniem poszczególnych produktów. Dobrze będzie wydać na profesjonalne półki, na których będziemy mogli rozłożyć cały asortyment, w najlepszym porządku, np. alfabetycznie. Będzie to bardzo istotne jeśli trzeba będzie spakować jednego dnia kilkanaście przesyłek do kupujących - zaoszczędzi nam to sporo czasu.

Drugim istotnym elementem naszej działalności będzie obsługa zamówień. Z pewnością na początku będziemy zajmować się tym osobiście, aby zminimalizować koszty. Jednak jeżeli zamówień będziemy mieli znacznie więcej, będziemy musieli zatrudnić następnego pracownika. Można wziąć do tego kogoś znajomego, gdyż nie będziemy bali się zostawić magazyn (olejnik.pl) na głowie. O referencje nie powinniśmy się martwic, gdyż obsługa zamówień jest prosta i do wyuczenia, najistotniejszą kwestią będzie więc tutaj uczciwość.

Dobrze wprowadzić odpowiedni system - jedna persona rozmawia z klientami, odpowiada na maile i zapisuje zamówienia, druga na podstawie tej listy wybiera towar i wysyła do konkretnych osób. Pamiętajmy jednak, że każdy konsument ma prawo na zwrot przedmiotu w terminie do dwóch tygodni, dobrze wtedy przejrzeć produkt czy jest na pewno w dobrym stanie. Firma sprzedająca towary przez internet może przynieść ci dużo zysku, jeżeli oczywiście właściwie się zareklamujesz i znajdziesz właściwą branżę. Także organizacja pracy jest całkiem ważna, gdyż czas to pieniądz i lepiej nie tracić go na nieistotne czynności.