Dlaczego niewielkie nadajniki nazywane beaconami rewolucjonizują współczesny marketing.

Posted on 29/01/2018 12:31pm

Nasz świat otacza bardzo gęsta pajęczyna najróżniejszych elektronicznych urządzeń, które się ze sobą komunikują. W większości domów, mieszkań i biur znajdują się bezprzewodowe sieci, prawie każdy obecnie używa smartfona, a co rusz będą się pojawiać kolejne nowości.

firma - akt
Author: Ministerio de Cultura de la Nación Argentina
Source: http://www.flickr.com
W ostatnich latach coraz głośniej jest o niewielkich nadajnikach, zwanych również beaconami. Tak naprawdę składają się one tylko z dwóch części, to znaczy wydajnej baterii i nadajnika typu bluetooth. Lecz to w zupełności wystarczy, żeby zacząć rewolucję na rynku reklamowym, co zresztą powoli już się dzieje. Beacony są coraz popularniejsze, a możliwości ich zastosowania są bardzo duże. Będą się one mogły kontaktować ze znalezionymi w najbliższym otoczeniu smartfonami, przez co ich właściciele mogą otrzymywać różnego rodzaju informacje. I w tym właśnie tkwi bardzo duża siła beaconów, gdyż tymi informacjami są najróżniejsze rzeczy. Przykładowo można wyświetlić dokładny opis miejsca, w jakim ktoś przebywa, atrakcyjny rabat czy nawet pomóc w nawigacji w pomieszczeniu.

firma - zbliżenie
Author: Ministerio de Cultura de la Nación Argentina
Source: http://www.flickr.com
panorama - firma
Author: Ministerio de Cultura de la Nación Argentina
Source: http://www.flickr.com
Jak więc widać te maleńkie sprzęty dają już teraz naprawdę dużo możliwości, a różnych pomysłów na ich możliwości wykorzystania przybywa. Ich ogromnym plusem jest to, że nie trzeba o nich pamiętać, bo po znalezieniu urządzenia same się łączą i zaczynają wyświetlać informacje. Rzecz jasna beacon do wykonania swojej akcji potrzebował będzie, żeby na smartfonie użytkownika zainstalowana była konieczna aplikacja. Zapobiega się w ten sposób atakowaniu wszystkich osób, które pojawiłyby się w zasięgu. Jeżeli jednak ktoś już ją zainstaluje, jednocześnie wyrażając zamiar korzystania z usługi, to jeśli tylko się znajdzie w zasięgu tych malutkich nadajników, to od razu otrzyma pożądane informacje.

Obecnie całkiem sporo firm korzysta z takiej technologii, szczególnie że koszty są stosunkowo niewielkie. Same urządzenia kosztują w okolicach kilkunastu dolarów, a będzie do tego dochodzić jeszcze ich skonfigurowanie oraz przygotowanie odpowiedniej aplikacji.